Ford T

Ford T
Slavna Lizzie

Brojač posjeta

02 svibnja, 2008

1913. godine Karl Friedrich Rapp započeo je proizvodnju avionskih motora. Zbog problema s vibracijama, posao nije išao kako je Rapp zamislio. 1916. godine tvornicu su kupila dvojica austrijskih biznismena. Oni su kupili i tvornicu koju je vodio Gustav Otto, sin izumitelja oto motora, te su ih spojili. Kratko nakon spajanja tvornica mijenja naziv u BMW AG.

Do 1920. godine tvornica je proizvodila i poboljšavala avionske motore, a tada su odlučili napraviti pogonski stroj za motocikl.

1928. počinje proizvodnja automobila. Karoserije su radili po licenci drugih proizvođača, ali su ugrađivali svoje motore. 1933. Sagradili su svoje prvi redni šestcilindarski motor koji je imao oko 1200 ccm i razvijao oko 30 KS.

Do početka Drugog svjetskog rata, svake godine BMW je na tržište izbacivao nešto novo, nešto što je poboljšavalo njihove motore. Osvajali su mnoge nagrade u moto utrkama kao i u automobilskim natjecanjima.

Početkom Drugog svjetskog rata prestaje proizvodnja automobila i sve snage se prebacuju na proizvodnju avionskih motora, kao i na proizvodnju raketnih pogona. 1943. napravili su i prvi mlazni motor (28 cilindara, 4000 KS). 1944. godine tvornica je porušena u savezničkom granatiranju i ostala je u ruševinama do kraja rata. U poslijeratnom razdoblju u BMW-ovoj tvornici se popravljaju američka vozila, a tvornica i dalje ima zabranu proizvodnje vlastitih automobila. 1948. tvornica kreće s proizvodnjom motocikala.

Pedesetih godina prošlog stoljeća BMW se ponovo okreće proizvodnji automobila, ali nisu postigli zapažene rezultate. 1955. godine na tržište izbacuju model Isetta koji je praktično oživio kompaniju.

Šezdesetih godina na tržištu se pojavljuje model 1500, prva sportska limuzina. Nasljeđuje je model 1800, a nakon njih na svjetlo dana dolaze modeli 1600 i 2000 koji su vremenom evoluirali u modele 1602ti i 2002ti kojih i danas ima na cestama.


Fotogalerija



BMW iz 1932.


BMW r32 rider


BMW 501


BMW 502

BMW isetta

Nema komentara: